Harvoin havahdun tai ilahdun ruokamainoksen iskulauseesta. Unileverin (!) mainoslakana taannoin Helsingin rautatieasemalla pysäytti. ”Eat colour”. Miten yksikertainen, miten selkeä viesti.
Itse asiassa seurassani ollut alakoululainen huomasi lauseen ensimmäisenä. Maistelimme lausetta ja pohdimme, mitä se käytännössä tarkoittaa.
Mutkikkaassa ravitsemusviestiviidakossa erottuminen on vaikeaa. Viestin pitää olla selkeä ja ytimekäs, ja houkutteleva. Parhaimmillaan viestin noudattaminen johtaa kohti mukavampaa huomista. Eat colour on onnistunut!
Käytännössä ruokien kirkkaimmat värit löytyvät hedelmät ja vihannekset -osastolta (tai kasvimaalta); ei valmisateriapusseista. K-kauppiaat tekivät alkuvuodesta hienon ja huomiota herättäneen kampanjan myymällä euron kilohintaan hedelmiä. Lisää tällaisia kampanjoita!
Ravitsemusterapeutit! ”Syö värejä” -lausetta kannattaa viljellä neuvonnassa! Sen ymmärtää lapsikin.
perjantai 4. huhtikuuta 2008
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
1 kommentti:
Juu, toimii muuten tosi hyvin kuvan kanssa. Ilman kuvaa assosiaatio toi kyllä mieleen hieman epäilyttävämmät karkkivärit.. Syö siis aitoa väriä! -Eat pure colour?
Lähetä kommentti